یونیسف

 

صندوق کودکان ملل متحد که به نام اختصاری آن UNICEF خوانده می شود. در دسامبر 1946 به توصیه شورای اقتصادی و اجتماعی  ملل متحد و تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایجاد شد. در اکتبر 1953 مجمع عمومی این سازمان را به عنوان یکی از ارکان دائمی سازمان ملل شناخت. فعالیت های یونیسف عمدتا در جهت ارائه کمک های لازم و حمایت از کودکان کشورهای در حال توسعه است.(منبع: ویکی پدیا)

 این سازمان با این اعتقاد تاسیس شد که : حمایت و توجه به کودکان اساس پیشرفت بشر است و توجه کافی در سنین کودکی باعث پایه گذاری شخصیت محکمتری برای آینده افراد است؛
و با این هدف که : بر موانعی چون فقر، خشونت، مرض و تبعیض در مسیر زندگی کودکان غلبه کند.
اکنون نیز با تکیه بر اعتبار جهانی اش سعی دارد به اصلاحات و عقاید جدید جامه عمل بپوشاند و با کمک و همیاری، شرایطی فراهم آورد که هر کودک بتواند زندگی اش را به خوبی شروع کند. برای دستیابی به اهداف فوق بیش از 7000 نفر در 157 کشور مختلف مشغول فعالیت هستند.

تاریخچه سازمان
این سازمان توسط مجمع عمومی ملل متحد در 11 دسامبر سال 1946 تاسیس شد و در ابتدا به عنوان صندوق بین المللی نیاز های ضروری کودکان شناخته شده بود. یونیسف برای انجام تعهداتش سه دوره مختلف را انتخاب کرد :
در سال های بعد از جنگ 1946 تا 1950 با اعلام مرحله اول پروژه اش با عنوان : “احتیاجات ضروری” که در حقیقت عملیاتی سریع برای رساندن غذا، پوشاک و مایحتاج اولیه جهت حفظ سلامت کودکان سراسر دنیا، خصوصاً اروپا بود، کار خود را آغاز کرد.
با هزینه ای حدود 112 میلیون دلار فعالیت های زیر را انجام داد : پخش پوشاک بین 5 میلیون کودک در 12 کشور جهان؛ واکسینه کردن 8 میلیون کودک در برابر مرض سل و فراهم کردن غذای کمکی روزانه برای میلیون ها کودک در اروپا ، که یکی از بزرگترین فعالیت هایش به شمار می رود.
در طول سال های 1951تا 1960یونیسف به فعالیت های قبلی ادامه داد و هم زمان در جهت رسیدن به اهداف بلند مدت نیز برنامه ریزی کرد. برای حفظ سلامت کودکان، سلسله عملیاتی بر علیه بیماری های سل، جذام، مالاریا و بیماری های عفونی انجام داد. قوانینی برای بهداشت محیط وضع کرد و افراد را به شرکت در کلاس های آموزش پرستاری و مراقبت از سلامت کودکان تشویق کرد.
به منظور بالا بردن استاندارد تغذیه کودکان، یونیسف به کشورها کمک کرد تا مواد غذایی دارای پروتئین بالا را با قیمت ارزان پخش کنند.
به منظور تامین رفاه اجتماعی کودکان، کلاس های آموزشی تربیت فرزندان و بهبود وضع خانوادگی را برای مادران تشکیل داد. مراکز نگهداری روزانه از کودکان، مراکز مشاوره خانواده و کانون نوجوانان را تاسیس کرد. برای کارهای فوق مبلغ 150 میلیون دلار هزینه شد.
در سال های 1961 تا 1970 یونیسف سیاتش را با اتخاذ تصمیم کمک به کودکان ملیت های مختلف برای پیشرفت ملت ها، گسترش داد. این بخش از پروژه ” اهداف کشوری” نام گرفت. از این مرحله به بعد یونیسف بر طبق نیازهای طبقه بندی شده برای کودکان در هر ملیت اقداماتش را تکمیل کرد.
در این مرحله طبیعتاً یونیسف علاوه بر نیازهای مادی درگیر احتیاجات و مشکلات ذهنی، روانی و شغلی کودکان نیز شد. بنابراین کمک هایی در زمینه آموزش معلمان و اصلاح برنامه های تعلیم و تربیت، اختصاص مبلغی برای آموزش مهارتهای کاربردی و استفاده از تکنولوژی جدید انجام داد. در این دهه هزینه ای بالغ بر 300 میلیون دلار مصرف شد.
به طور خلاصه، پروژه های یونیسف چشم اندازی از آینده یک کودک است، هر کودک فردی است که در آینده باعث بوجود آمدن “تغییرات اقتصادی و اجتماعی” خواهد شد.
در دهه هفتاد، یونیسف اقداماتش را با دولت ها هماهنگ کرده و سعی در بالا بردن کیفیت زندگی کودکان ملت های در حال توسعه داشت و تا سال 1975 سالیانه مبلغ 100 میلیون دلار را برای این هدف تخصیص داد. به علاوه از شرکت های بین المللی و چندملیتی نیز تقاضای حمایت و کمک کرد.
هر چند که آمار موجود در ارتباط با تاریخچه فعالیتهای یونیسف تنها بیانگر بخش کوچکی از اقدامات مفید انجام شده توسط این سازمان است، اما به هر حال اشاره ای است به اهداف نهایی سازمان.

خلاصه ای از آخرین آمار فعالیت های انجام شده این سازمان به شرح زیر است :
•  71 میلیون کودک مورد آزمایش تراخم قرار گرفتند و از این تعداد 43 میلیون درمان شدند.
•  425 میلیون کودک از لحاظ ابتلا به بیماری های عفونی آزمایش شدند و از این تعداد نیز 23 میلیون معالجه شدند.
•  400 میلیون کودک در مقابل بیماری سل واکسینه شدند و میلیون ها کودک از ابتلا به بیماری مالاریا در امان ماندند.
•  415 هزار کودک مبتلا به بیماری جذام درمان شده و از مراکز مربوطه مرخص شدند.
•  12 هزار مرکز درمان در روستاها و هزاران بخش زایمان در 85 کشور مختلف بنا شد.
•  کمک هایی جهت احداث 2500 مرکز آموزش معلمان، 56 هزار مدرسه ابتدایی و راهنمایی، 965 مرکز کارآموزی و 600 مرکز برای آموزش تغذیه صحیح به پرسنل، انجام شده است.
•  امکانات و تجهیزات لازم برای راه اندازی 4000مرکز تغذیه و 9000 فضای سبز فراهم شده است.
•  2500 مرکز نگهداری روزانه، 300 کانون مخصوص بانوان و 3500 انجمن تاسیس شده.
•  غذای کمکی و پوشاک بین میلیون ها کودک توزیع شده و کمک های ضروری برای صدها هزار کودک قربانی در سیل، زلزله و حوادث طبیعی دیگر که احتمال وقوع آنها وجود دارد، فراهم شده است.

 سایت یونیسف ایران

سایت عکس یونیسف


 

نظرات 1 + ارسال نظر
پَت پنج‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:19 ق.ظ

راستی میدونستی بارسلونا تنها تیم فوتبالیه که رو پیرنش تبلیغ یونیسف رو می کنه، بدون اینکه هیچ پول بگیره؟
در واقع بارسلونا تنها تیمیه که انقدر هواداراش متعصبن که اصلاً تبیغات نمیکنه و از راه تبلیغ روی پیرن پول در نمیاره.
تبلیغ یونیسف رو هم فقط به خاطر حمایت از کودکان سراسر دنیا گذاشته رو پیرنش.
اگه قول بدی که اینجا مرتب بنویسی و ولش نکنی، منم قول میدم یه پیرن بارسا برات کادو بگیرم D:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد